| |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Žemiau pateiksiu tų
žaidimų aprašymus, kuriuos galite atsisiųsti naudojantis internetu.
1
2 3
4
5 6
7
8 9
10
|
|
|
|
Visų pirma deramą pagarbą reikėtų atiduoti mokytojams, kurie kuria
lietuviškas programas.
Visi esame be galo
dėkingi Kuršėnų L.Ivinskio vid. m-klos mokytojui
Arvydui Verseckui
ir programuotojams:
Mariui Januškevičiui
bei
Vytautui
Verseckui, sukūrusiems nuostabią programą
,,Aritmetika".
|
|
|
|
Šį žaidimą galima atsisiųsti
iš:
http://lom.emokykla.lt/public/object_view.php?object_id=889
arba
http://www.emokykla.lt/MO/Matematika/889.zip
Programą sudaro viena
byla ,,aritmet.exe", arba
,,s_arit.exe". Pirmoje yra šviesus fonas, o antroje - tamsus.
Galima rinktis bet kurią, nes užduotys jose analogiškos.
Yra 5 temos: ,,Sudėtis" , ,,Atimtis",
,,Daugyba", ,,Dalyba",
,,Įvairūs veiksmai"(
+ir
-
bei x
ir
:).
Pasirinkus temą, reikia pasirinkti koncentrą
(yra 5 intervalai: iki ,,100", ,,1000", ,,10000",
,,100000", ,,1000000") mokomąjį ar
kontrolinį variantus, ir pratimų skaičių
(nuo 5 iki 10). Daugyboje ir dalyboje, pradedant koncentru ,,iki1000",
po varianto pasirinkimo siūloma pasirinkti norimą lygį, t.y. veiksmą
"Iš vienaženklio" arba
"Iš dviženklio", o nuo koncentro ,,iki100000" ir
"Be apribojimų".
Atliekant pratimus, kompiuteris šiek tiek padeda mokiniui, žymeklį
nukeldamas į tą vietą, kur reikia rašyti skaičių.
ENTER reikia spausti tik
pabaigus pratimą.
Galima analizuoti kontrolinio klaidas (klaidos išskiriamos kita spalva)
paspaudus atitinkamo pratimo numerį. Kompiuteris parodo vietą, kur buvo
pirmą kartą suklysta.
|
|
Dar viena programa tikrai pravers vedant pamokas, kurią sukūrė
Vytautas Ališauskas,
Giedrius Bacevičius,
Ieva Mackevič,
Ksenja Urbanavičienė. Tai
,,Įvardink daiktą". Dėkojame šiems pedagogams už jų nuostabią
programą ir pagalbą pradinių klasių mokytojams.
|
|
Šią programą galima atsisiųsti
iš:
http://lom.emokykla.lt/public/object_view.php?object_id=171
arba
http://www.emokykla.lt/MO/Lietuviu/Prj.zip
Programos įdiegimas:
* sukurkite katalogą, į kurį įrašysite programą;
* nukopijuokite diskelio turinį į sukurtą katalogą;
* paleisti bylą ,,main.exe".
* jei kartais jums programa neveiktų, galite pabandyti paleisti failą
,,run.bat".
Mokomoji
medžiaga pateikta šešiais blokais: u-ū,
i-y, e-ė,
ie-e-ė, ei-ie,
o-uo.
Programą sudaro
trys dalys: "Paveikslų galerija",
"Įrašyk!", "Parašyk!".
Pirmoji
programos dalis skirta žinomų žodžių taisyklingos tarties ir kirčiavimo
įgūdžiams tobulinti bei žodynui turtinti nauja leksika.
Vienu metu
ekrane pateikiami šeši paveikslėliai, kuriuos mokiniai turi pavadinti.
"Paveikslų galerijos" dalis leidžia mokiniams pasitikrinti, ar
teisingai įvardijo daiktą, ar reikiamą skiemenį sukirčiavo. Nuvedus
rodyklę ant paveikslėlio ir paspaudus dešinį pelės klavišą, po piešiniu
pasirodo žodis, įvardijantis daiktą, jame pabrauktas kirčiuotas skiemuo.
Pirmosios dalies užduotys laipsniškai sunkinamos (pvz.: mokomoji balsė
dviskiemenio žodžio kirčiuotame, po to - nekirčiuotame skiemenyje,
daugiaskiemeniame žodyje, dvi mokomosios balsės tame pačiame žodyje),
užduočių atlikimas nevertinamas.
Programos dalis
"Įrašyk!" skirta ilgųjų ir trumpųjų balsių bei dvibalsių
diferencijavimui, gebėjimo fonemą susieti su atitinkama grafema ugdymui.
Ekrane vienu metu matomas vienas paveikslėlis, vertinimo simbolis ir
diferencijuojamų balsių ar dvibalsių pora. Vienu pelės mygtuko
paspaudimu norima grafema įrašoma į po paveikslėliu pateiktą žodį.
Klaidos atveju teisingą grafemą išryškina žalias kontūras, o vertinimo
simboliu tampa perkūnija. Atliekant šią užduotį pedagogo pagalba
nebūtina, bet pageidautina (tarčiai tobulinti).
Trečioji
programos dalis "Parašyk!" skirta medžiagos išmokimo patikrai,
įgūdžių tvirtinimui. Rašydamas paveikslėlyje matomo daikto pavadinimą,
mokinys gali matyti žodžio garsų analizės, balsių ir dvibalsių
diferencijavimo klaidas. Ekrane vienu metu matomas vienas paveikslėlis,
vertinimo simbolis ir raidynas. Po paveikslėliu žvaigždutėmis nurodytas
grafemų skaičius, kirčiuoto skiemens vieta pabraukta. Pelės mygtuko
paspaudimu iš raidyno reikiama raidė perkeliama į žvaigždučių vietą.
Padarius klaidą, vertinimo saulytę užstoja debesėlis. Klaidų skaičių
atspindi nuo giedro iki audringo besikečiantis "dangaus peizažas".
|
|
|
|
|